Projekt muzyczny "POSYŁKA"

Władysław Żeleński w zupełnie nowej odsłonie

Twórcy


Aranżacje i produkcja muzyczna:
Szymon Sutor

Scenariusz, reżyseria, pomysł:
Tadeusz Kabicz

Opieka artystyczna:
Jerzy Jan Połoński

Produkcja albumu:
Fundacja Promocji Kultury i Sztuki Ad Operam

Wykonawcy:
Anastazja Simińska
Maciej Pawlak
Olga Szomańska
Marcin Januszkiewicz
Przemysław Glapiński

Agnieszka Przekupień
Katarzyna Walczak
Justyna Cichomska

Witold Piasecki

Filip Kosior – narrator

Wokalistki z zespołu śpiewu białego „Stara Śpiewka”:

Tunia Błachno
Agnieszka Mazur
Joanna Musiatowicz


oraz Zespół Wokalny Fundacji Artystycznej Proscenium

w składzie:

Aleksandra Kołodziej
Dominika Sobol
Krystyna Zajkowska
Aleksandra Lewicka
Paulina Mróz
Paulina Skowrońska
Zuzanna Meyer
Jakub Ochal
Kierownik artystyczny:

Bartłomiej Szrubarek
Jan Marczuk
Jędrzej Czerwonogrodzki
Mateusz Tomaszewski
Mikołaj Kisiel
Wojciech Bochra
Artur Gancarz

Antoniusz Dietzius

Zespół muzyczny:

Dominik Kisiel – Fortepian
Tomasz Chyła – Skrzypce
Lukasz Belcyr – Gitary
Rafał Hajduga – Kontrabas / Gitara basowa
Wojciech Lubertowicz – Duduk / Ney
Agnieszka Szwajgier – Flety / Cynk
Mateusz Zawadzki – Instrumenty perkusyjne
Szymon Sutor – Kierownictwo muzyczne / Instrumenty klawiszowe


Szymon Sutor – kompozytor, aranżer, dyrygent, producent muzyczny albumu.
Nominowany do nagrody FRYDERYK 2020 w kategorii „Fonograficzny debiut roku – Jazz” za album „Jazz Septet & String Orchestra”.
Laureat IX oraz X Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. Krzysztofa Komedy. Zdobywca tytułu „Osobowość roku 2015” w kategorii „Kultura” w plebiscycie Dziennika Bałtyckiego, Stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego dla Twórców Kultury 2018 oraz Stypendium Kulturalnego Prezydenta Miasta Gdańska.
Na swoim koncie posiada wiele kompozycji zarówno na aparat kameralny jak i symfoniczny, w tym czteroczęściową mszę „Missa de Beata Maria Virgine” na orkiestrę symfoniczną, chór mieszany, trio jazzowe oraz solistów.
Współautor kompozycji „The Lost Seasons” inspirowanej dziełem „The Four Seasons” A. Vivaldiego wykonanej premierowo podczas szczytu klimatycznego ONZ 2018 w Katowicach. Kierownik muzyczny oraz dyrygent koncertu symfonicznego „Świat Mistrza Beksińskiego”, którego premiera miała miejsce w Filharmonii Narodowej w Warszawie.
Kompozytora charakteryzuje swobodne łączenie muzyki poważnej z jazzową, cechujące przedstawicieli trzeciego nurtu. Wszechstronność stylistyczna przekłada się na wielobarwność oraz oryginalność jego muzyki.


Tadeusz Kabicz – absolwent Reżyserii w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach, gdzie otrzymał stypendium Rektora dla najlepszych studentów. Studiował Filologię polską i Wiedzę o kulturze na Uniwersytecie Warszawskim. Jego etiudy studenckie były wielokrotnie pokazywane i nagradzane na festiwalach filmowych w Polsce i na świecie. Jest producentem i reżyserem filmu dokumentalnego „Zamek” poświęconego pracownikom Zamku Królewskiego w Warszawie, jest również autorem filmu „Ceremonia” produkowanego przez Studio Munka w ramach programu Trzydzieści Minut.
Od lat prowadzi warsztaty teatralne i filmowe dla młodzieży, pracuje też w branży reklamowej. Od 2018 roku członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich, w 2019 roku pełnił funkcję dyrektora studia filmowego Arterion w Łodzi. Współpracuje z Michałem Znanieckim jako dramaturg i asystent reżysera przy produkcjach operowych (Opera Wrocławska, Opera na Zamku w Szczecinie, Kielecki Teatr Tańca). W 2020 roku podczas I edycji festiwalu Mozart Junior Warszawskiej Opery Kameralnej odbyła się premiera jego autorskiego wideo spektaklu dla dzieci.
Więcej informacji: www.tadeuszkabicz.com


Anastazja Simińska – absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku (specjalność: musical), a od dwóch lat asystentka w klasie śpiewu tej uczelni. Najważniejsze role: tytułowa Aida – w Teatrze Muzycznym ROMA (polska prapremiera spektaklu); Wednesday Addams w Rodzinie Addamsów – Teatr Syrena w Warszawie; Polly Baker – Crazy For You – Opera na Zamku w Szczecinie; Lilu – Przypadki Robinsona Crusoe – Nova Scena Teatru Muzycznego ROMA; Nel – Piloci – Teatr Muzyczny ROMA. Współpracowała m.in. z Teatrem Komedia w Warszawie – musical Zorro, Teatrem Muzycznym w Łodzi, Teatrem Miejskim w Lesznie – spektakl muzyczny Abonament na szczęście, Teatrem na plaży w Sopocie, Gliwickim Teatrem Muzycznym oraz Mazowieckim Teatrem Muzycznym – rola Carmen Diaz w musicalu FAME. Laureatka 3. miejsca na Międzynarodowym Festiwalu im. Anny German w Moskwie, 2. miejsca Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie, Nagrody Specjalnej Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej na Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej w Toruniu, Grand Prix Festiwalu Interpretacji Piosenki Aktorskiej w Bydgoszczy. Półfinalistka Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne. Finalistka przeglądu Gazety Wyborczej w kategorii „Młody Twórca Kultury”.


Maciej Pawlak – aktor i wokalista musicalowy. Debiutował w 2008 roku tytułową rolą w musicalu Pinokio w Gliwickim Teatrze Muzycznym. Przez lata występował także w Teatrze Rozrywki oraz w Krakowskim Teatrze Variété. Obecnie związany najsilniej z warszawskimi scenami – Teatrem Rampa i Syrena. Można go również zobaczyć w głównych rolach męskich w Teatrze Muzycznym w Łodzi (Miss Sajgon) oraz Teatrze Muzycznym w Poznaniu (Pippin). Od lat koncertuje w Polsce i za granicą z repertuarem musicalowym oraz filmowym. Jest managerem i artystą w firmie Broadway w Polsce produkującej koncerty i spektakle muzyczne, m.in. uznane przez krytyków i widownię widowisko „Broadway Exclusive”.
Absolwent Organizacji produkcji filmowej i telewizyjnej w Szkole filmowej im. K. Kieślowskiego w Katowicach, obecnie student Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.
W 2020 roku został nominowany do Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Wokalista Musicalowy – rozstrzygnięcie konkursu we wrześniu 2020.


Olga Szomańska – wokalistka, aktorka teatralna, serialowa, filmowa i dubbingowa.
Laureatka SuperJedynki Festiwalu w Opolu, Grand Prix Festiwalu Jedynki Sopot oraz Festiwalu Top Trendy za piosenkę „Niech mówią, że to nie jest miłość”, „Srebrnej Twarzy” VI edycji popularnego programu rozrywkowego „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” oraz Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury dla Najlepszej Wokalistki Musicalowej 2017.
Na swoim koncie liczne role w spektaklach dramatycznych i musicalach m.in.: w „Miss Saigon” i „Grease” w Teatrze Roma, „Kwiatach we włosach”, „Missa Gospel’s” oraz spektaklach Teatru Rampa, z którym była związana w latach 2003-2015 („Sztukmistrz z Lublina”, „Złota Kaczka”, „Pinokio”, „Pińska Szlachta” i in.). Występowała w musicalu „Legalna blondynka” oraz spektaklu „Rewia Variete” w Krakowskim Teatrze Variete, widowisku muzycznym „Krzyżacy rock-opera”, a także w spektaklu dla dzieci „Oku-la-la-ry”.
Obecnie można ją zobaczyć w musicalu „Zakonnica w przebraniu” w Teatrze Muzycznym w Poznaniu oraz „Czarownice z Eastwick” w Teatrze Syrena w Warszawie.
Od kwietnia 2014 roku jest aktorką serialu „M jak Miłość” w roli Marzenki Laskowskiej. Zagrała w filmie “Klechdy” w reż. Pawła Łukomskiego.
Współpraca z Piotrem Rubikiem oraz Zbigniewem Książkiem zaowocowała nagraniem płyt z oratorium „Tu es Petrus” oraz „Siedem Pieśni Marii”, które zdobyły kolejno status: podwójnej diamentowej oraz podwójnej platynowej płyty.
Jako pierwsza polska wokalistka wystąpiła w polsko-włoskiej wersji utworu „Vivere” w duecie z Andreą Bocellim, podczas koncertu inauguracyjnego programu „ESK Wrocław 2016” na Stadionie Miejskim we Wrocławiu.
W 2011 r. wydała swoją pierwszą solową płytę „Nówka”. W 2013 roku wystąpiła (obok braci Cugowskich oraz Gienka Loski) w trasie koncertowej „Salute to Queen”, poświęconej legendarnej grupie Queen.
Podczas ogólnopolskiej trasy koncertowej „Olga Szomańska – Kolędowa” zrealizowano nagranie płyty live, której premiera odbyła się w grudniu 2016 roku. Miesiąc wcześniej ukazał się jej składankowy album „w Duetach” (z udziałem m.in. Janusza Radka, Krzysztofa Kiljańskiego, Mateusza Ziółko). Obecnie trwają nad jej drugim, autorskim albumem.
W maju 2018r roku zaśpiewała razem z Bobbiem Mc Ferrinem. Związana jest z festiwalem „Nie tylko gospel” im. Włodka Szomańskiego w Mieroszewie.


Marcin Januszkiewicz – ukończył Akademię Teatralną w Warszawie w 2010 r. Karierę rozpoczął na deskach Teatru Collegium Nobilium. W latach 2010 – 2012 związany był ze stołecznym Teatrem Współczesnym, gdzie wystąpił m.in. w: „Moralności Pani Dulskiej” w reż. Agnieszki Glińskiej i „Hamlecie” w reż. Macieja Englerta. Do 2016 występował na scenie Teatru Studio w takich przedstawieniach jak: „Anna Karenina”, „Wiśniowy sad”, „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku”, „Wichrowe wzgórza” (za rolę Edgara Lintona otrzymał wyróżnienie aktorskie na 53. Kaliskich Spotkaniach Teatralnych). W 2017 roku zagrał w jednym z najlepszych spektakli sezonu – „Dziecię Starego Miasta” w reż. Cezarego Studniaka w Teatrze WARSawy.Oprócz kariery teatralnej komponuje i pisze teksty piosenek. Jest autorem utworów pisanych dla m. in. Natalii Szroeder, Dawida Kwiatkowskiego, Kasi Dereń czy Margaret . Współpracuje z kompozytorem i aranżerem Mariuszem Obijalskim, z którym skomponował muzykę i napisał teksty piosenek do autorskiego musicalu „Liżę Twoje Serce” w reż. Agnieszki Glińskiej.Od 2015 roku współpracuje z Piotrem Rubikiem, z którym nagrał płyty „Pieśni szczęścia”, „Z powodu mojego imienia” oraz single „Pół na pół” i „Dokąd” z tekstami własnego autorstwa. W październiku 2017 roku ukazał się jego debiutancki album zatytułowany „Osiecka po męsku”.


Przemysław Glapiński – znakomity aktor teatralny, filmowy i dubbingowy. W roku 2000 ukończył Wydział Aktorski PWSFTviT im. Leona Schillera w Łodzi i od samego początku pracy zawodowej związany jest z warszawskim Teatrem Syrena. Współpracuje także z Teatrem Capitol we Wrocławiu („Trzej Muszkieterowie”), Teatrem na Woli w Warszawie oraz Krakowskim Teatrem Variete („Opera za 3 grosze”).
W 2019 roku został uhonorowany nagrodą muzyczną im. Jana Kiepury dla najlepszego wokalisty musicalowego.


Agnieszka Przekupień – wokalistka, aktorka, polonistka, absolwentka specjalności Musical na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku – dyplom z wyróżnieniem oraz Wydziału Polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Laureatka Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury dla Najlepszej Wokalistki Musicalowej 2018 za rolę Lary Guichard w spektaklu „Doktor Żywago” w Operze i FIlharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Laureatka wielu cenionych festiwali, m.in.: Festiwalu „Pamiętajmy o Osieckiej”, X Ogólnopolskiego Konkursu Piosenki Aktorskiej „REFLEKTOR” 2013 w Koszalinie, laureatka III nagrody 50. „Studenckiego Festiwalu Piosenki” w Krakowie, półfinalistka „Przeglądu Piosenki Aktorskiej” we Wrocławiu. Doświadczenie sceniczne zdobywa biorąc udział w licznych przedsięwzięciach artystycznych: rola Stephanie Mangano w musicalu „Gorączka Sobotniej Nocy” w Teatrze Muzycznym w Gdyni, rola Lary Guichard w musicalu „Doktor Żywago” w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, rola Fantyny w musicalu „Les Miserables” w Teatrze Muzycznym w Łodzi, rola Marii Magdaleny w rock-operze „Jesus Christ Superstar” w Teatrze Muzycznym w Łodzi, rola Sereny w musicalu „Fame” w Mazowieckim Teatrze Muzycznym w Warszawie, rola Roksany w musicalu „Cyrano” z librettem J. Bończyka i muzyką K. Herdzina w Teatrze Muzycznym w Łodzi, główna rola w musicalu „Dźwięki muzyki” w Gliwickim Teatrze Muzycznym. Od 2015 roku współpracuje z Piotrem Rubikiem w roli solistki. Nagrała z nim dwie płyty: „Pieśni Szczęścia” i oratorium „Z powodu Mojego Imienia” oraz wzięła udział w 4 trasach koncertowych po Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Współpracowała z Teatrem Pieśń Kozła we Wrocławiu, gdzie występowała w spektaklu „Return to the voice” jako dublerka Anny Marii Jopek.
Agnieszka jest także założycielką fundacji MUSICAMP, której głównych celem jest promocja musicalu w Polsce m.in. poprzez organizację warsztatów musicalowych oraz koncertów i spektakli.


Katarzyna Walczak – aktorka i wokalistka. Absolwentka Studium Wokalno-Aktorskiego w Gdyni. Po zakończeniu edukacji związana z gdyńskim Teatrem Muzycznym, gdzie grała m.in. w Hair, Chicago, 12 ławek, Jesus Christ Superstar czy Roxi Bar (pierwsza nagroda konkursu Teatrów Ogródkowych, Warszawa 2004). Wielokrotnie występowała na zagranicznych scenach musicalowych, w przedstawieniach i koncertach. W 2005 roku spektaklem Romana Polańskiego Taniec Wampirów i rolą Magdy, rozpoczęła wieloletnią współpracę z Teatrem Roma w Warszawie. Album z Tańca Wampirów z jej udziałem zdobył status platynowej płyty w kategorii muzyka poważna popularna. W Teatrze Roma występowała jako Fantyna w Les Misérables, Madame Giry w Upiorze w Operze, Dora Bailey/Miss Dinsmore w Deszczowej Piosence oraz w zespole aktorskim spektaklu Mamma Mia. Ważne role w jej karierze musicalowej to także Maureen Johnson w Rent- granym w Operze na Zamku w Szczecinie czy Lucy Barker w Sweeney Toddzie chorzowskiego Teatru Rozrywki. Współpracowała ze stołecznym Teatrem Rampa przy spektaklu Kobiety na skraju załamania nerwowego oraz Operą i Filharmonią Podlaską przy przedstawieniu Prosimy nie wyrywać foteli, czyli krótka historia muzyki rozrywkowej. W poprzednim sezonie dołączyła do obsady Czarodzieja w Teatrze Palladium w Warszawie. Od prawie trzech lat związana z Teatrem Syrena, gdzie można ją zobaczyć w takich tytułach jak Czarownice z Eastwick (Gina Marino), Rock of Ages (Constance), Rodzinia Addamsów (Alice Beineke), Kapitan Żbik i żółty saturator (Barbara) oraz next to normal, w którym wciela się w postać Diany Goodman. W maju bieżącego roku ukazał się jej solowy koncert online „Czarująca”, z utworami musicalowymi, którego wersja live wejdzie również do repertuaru Teatru Syrena. Gościnnie pojawia się także w Azylu przy Teatrze Rampa. Pasjonatka podróży, niebanalnych osobowości i ludzkich historii. W 2011 roku wzięła udział w konkursie Eurowizji reprezentując San Marino u boku artystki Senhit.


Justyna Cichomska – absolwentka wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku (specjalność musical), gdzie uzyskała tytuł magistra sztuki.
Przez kilka lat związana z Teatrem Muzycznym Roma w Warszawie (,,Piloci”, ,,Mamma Mia!”, ,,Pięć Ostatnich Lat”, ,,Aladyn JR”). Grała w musicalu ,,Zorro” w Teatrze Komedia w Warszawie oraz w musicalu ,,Fame” wystawianym we współpracy z Mazowieckim Teatrem Muzycznym w Warszawie, gdzie wcielała się w postać Iris Kelly.
W lutym 2020r. dołączyła do obsady ,,Żołnierza Królowej Madagaskaru” wystawianego w Teatrze Polskim (postać Fruzi). Brała udział w licznych produkcjach telewizyjnych, wydarzeniach teatralnych, a także koncertach.
Od lat zajmuje się profesjonalnie również tańcem (jazz, taniec współczesny, hip hop, taniec klasyczny, step


Witek (Witold) Piasecki, lat 10. Uczeń SP 18 w Raciborzu. Zainteresowania i zdolności muzyczne pogłębia w Szkole Muzycznej Yamaha, gdzie gra na keyboardzie, w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Raciborzu w klasie klarnetu oraz w Młodzieżowym Domu Kultury w Kole Emisji Głosu. Ma na swoim koncie kilka muzycznych sukcesów, m.in.: I miejsce w Powiatowym Festiwalu Twórczości Artystycznej Racibórz 2018, II miejsce w Festiwalu Maryli Rodowicz Czernica 2018, I miejsce w Regionalnym Konkursie Piosenki Dziecięcej Knurów 2018, III miejsce w Szkolnym Konkursie Piosenki Angielskiej Racibórz 2018, I miejsce w Międzynarodowym Festiwalu Piosenki „Kluczborskie Trele” 2019, Wyróżnienie w Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Piosenkobranie Opole 2019, II miejsce w Wojewódzkim Konkursie Piosenki Śląskiej Karolinka Rybnik 2019. Poza muzyką dba o dobre wyniki w nauce i rozwój fizyczny: jeździ na nartach, na rowerze oraz pływa na windsurfingu.


Jerzy Jan Połoński – znany muzyk, reżyser i aktor, od 2019 roku dyrektor artystyczny Teatru Miejskiego w Gliwicach.

Absolwent PWST we Wrocławiu. Jest twórcą ponad 70 spektakli w polskich teatrach dramatycznych, muzycznych i lalkowych. W latach 2015-2016 był dyrektorem artystycznym Teatru Maska w Rzeszowie. Od 2015 r. jest wykładowcą Wydziału Reżyserii w Akademii Sztuki Teatralnej im. S. Wyspiańskiego w Krakowie – wydziały zamiejscowe we Wrocławiu.


Stara Śpiewka to warszawski żeński zespół śpiewaczy, wykluty z inicjatywy Rozśpiewania Warszawskie. Od ponad 4 lat łączy fanki starych pieśni, które w ramach swojej działalności kultywują sztukę białego śpiewu oraz propagują muzykę ludową. Publiczność kocha je za energetyczne, pełne pasji i wdzięku występy oraz za ich potężny, zniewalający „babski wielogłos”.


Filip Kosior – aktor, absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie. Obecnie członek niezależnego teatru Potem-o-tem, a także lektor audiobookowy, filmowy i reklamowy. Dotychczas użyczył głosu do ponad 200 książek. W naszym słuchowisku poprowadzi narrację lektorską, pomagając słuchaczom pojąć zawiłe losy bałamutnego grajka Jaśka i jego pięknej żony, Kasi 😉


Fundacja Artystyczna Proscenium zajmuje się popularyzacją oraz rozwojem musicalu w Polsce a także promocją młodych adeptów sztuki musicalowej. Jednym z założycieli Fundacji jest Antoniusz Dietzius – reżyser teatru muzycznego oraz pedagog, od wielu lat zajmujący się m. in. sceniczną pracą z młodzieżą. Fundacja organizuje warsztaty musicalowe oraz uczestniczy w wydarzeniach ze świata polskiego teatru muzycznego. Zaproszona do współpracy przy projekcie „Posyłka” zaangażowała kilkanaście młodych wokalistów, wśród których możemy znaleźć młodzież licealną, studentów prawa czy logopedii, ale również studentów państwowych uczelni artystycznych. Razem stworzą zespół, który wzbogaci warstwę wokalną utworów nagrywanych w ramach produkcji płyty z nowymi aranżacjami pieśni Władysława Żeleńskiego.

Skład zespołu: Aleksandra Kołodziej, Dominika Sobol, Krystyna Zajkowska, Aleksandra Lewicka, Paulina Mróz, Paulina Skowrońska, Zuzanna Meyer, Jakub Ochal, Bartłomiej Szrubarek, Jan Marczuk, Jędrzej Czerwonogrodzki, Mateusz Tomaszewski, Mikołaj Kisiel, Wojciech Bochra, Artur Gancarz

Kierownik artystyczny: Antoniusz Dietzius


Fundacja Promocji Kultury i Sztuki Ad Operam powstała w 2015 roku w Krakowie, w celu koordynacji i promocji działalności kulturalnej oraz wsparcia rozwoju artystów. Naszą misją jest poprawa dostępu do wydarzeń artystycznych dla społeczeństwa oraz wsparcie wykonawców w zakresie rozwoju kariery i możliwości zawodowych. Od początku istnienia Fundacja organizuje liczne koncerty, występy, spektakle i imprezy kulturalne, często łączące pozornie dalekie sobie nurty muzyczne i dyscypliny sztuki. Pod opieką Fundacji działają przede wszystkim zawodowi artyści i zespoły młodego pokolenia, których pasja przyciąga wciąż nową publiczność. Współpracujemy z sukcesem z wielkimi ośrodkami medialnymi, przyczyniając się do popularyzacji muzyki i innych dziedzin sztuki w Polsce i za granicą. Nasze wydarzenia odbywają się na terenie całego kraju, jak również opierają na współpracy międzynarodowej. Dzięki swojej działalności, walczymy wspólnie o likwidację barier w dostępie do kultury wyższej.

Więcej na www.adoperam.com.pl

DO GÓRY

Skip to content